Oamenii de știință de la Atos România fac parte din misiunea HERA, dedicată protejării planetei de coliziunea asteroizilor

02 decembrie 2020

O echipă de experți în transformare digitală de la Atos România participă la HERA - prima misiune de apărare planetară a Agenției Spațiale Europene (ESA) în colaborare cu NASA, care își propune să determine cum pot fi deviați asteroizii astfel încât să nu lovească Pământul.

Oamenii de știință de la Atos România fac parte din misiunea HERA, dedicată protejării planetei de coliziunea asteroizilor

Obiectivele științifice și tehnice ale HERA sunt fără precedent, misiunea vizând primele elemente de bază ale unei capacități de protecție planetară. Aceasta are ca scop să determine dacă manevra de deviere a unui asteroid periculos de la traiectoria de coliziune cu Pământul este strategia potrivită pentru a preveni o amenințare reală și, pentru a afla acest lucru, va lansa un test de deviere.

În timpul misiunii HERA, o echipă de oameni de știință și experți de la Atos România va testa sistemele de manipulare a datelor la bordul sondei spațiale, în timpul procedurilor de asamblare și a etapelor de integrare și verificare. De asemenea, vor sprijini dezvoltarea de software de zbor, interfețelor de monitorizare a încărcării și executării, precum și a interfețelor de diagnostic pentru procesorul de zbor. Echipa multidisciplinară include experți Atos în proiectarea, dezvoltarea, validarea și integrarea de soluții software și hardware, în special în domeniile frecvențelor radio și circuitelor de alimentare.

"Misiunea HERA este un pas major în protejarea planetei noastre, iar România va contribui decisiv la efortul global de apărare. Această misiune reprezintă un progres important în dezvoltarea capacității industriei naționale de a participa la misiuni spațiale cu impact. Prin această expediție către un sistem binar de asteroizi, respectiv deviația experimentală a rutei unuia dintre ei și observarea atentă a rezultatului, explorarea spațiului atinge un nou punct de reper în istoria umanității”, a declarat Marius-Ioan Piso, președintele Agenției Spațiale Române (ROSA).
„Echipa Atos din Brașov lucrează de câțiva ani alături de ESA pentru a desfășura diverse misiuni spațiale și pentru a contribui la evoluția sistemelor de planificare și control ale misiunii. Totuși, aceasta este prima dată când participăm la o misiune de „apărare planetară”, care ne aduce noi provocări tehnice, dar și satisfacția că putem contribui la salvarea planetei, pe lângă eforturile noastre de digitalizare și decarbonizare. Suntem conștienți că nu există Planeta B ", a spus Günther Lackner, VP, GM & Global Head of BU Space & Avionics la Atos.

Atos România este un centru de competență important pentru soluțiile globale Atos Space, un partener de încredere în călătoria către spațiu, și deține o vastă experiență în echipamente Electric Ground Support (EGSE), Sisteme de control a misiunii (MCS), Stații de sol (GS) și Federate Identity Management (FIM). Activitățile EGSE desfășurate de Atos în România includ validarea componentelor de comunicații prin radiofrecvență, prin satelit, verificarea instrumentelor navetei spațiale și a fluxurilor de date, simularea comunicațiilor cu stațiile terestre, verificarea sistemelor electrice (panouri solare, baterii etc.), sistemelor centrale de coordonare a instrumentelor de verificare și control.

Specialiștii Atos din România au contribuit deja la diferite alte misiuni semnificative ale ESA și non-ESA, cum ar fi Euclid, Juice, Proba-3, MetOpSG, Platon, Sentinel 5 și 6 și OneWeb.

Mai multe informații despre soluțiile Atos pentru spațiu și avionică: https://atos.net/en/solutions/aerospace-defense-electronics

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward