Profesioniştii IT din Europa se întâlnesc la Bucureşti pentru a propaga inovaţiile din lumea software

19 iulie 2013

In perioada 28-30 august va avea loc în București, la Radisson Blu Hotel, a 3-a ediție a non-conferinței anuale non-profit pe temele Agile, Lean și artizanat software (eng. Software Craftsmanship).

In perioada 28-30 august va avea loc în București, la Radisson Blu Hotel, a 3-a ediție a non-conferinței anuale non-profit pe temele Agile, Lean și artizanat software (eng. Software Craftsmanship).

Agile Lean Europe Unconference (ALE Unconference) va cuprinde keynote-uri, vorbitori invitați, discuții selectate de comunitate și discuții libere pe teme propuse de audiență în timpul sesiunilor de open space. De asemenea, vor avea loc World Cafes, un Gaming Lounge și multe activități de socializare în timpul zilei și seara.

Agile Lean Europe Unconference
Sunt sigură că ALE 2013 îmi va oferi ocazia de a participa la întâlniri revelatoare cu profesioniști care se comportă ca niște prieteni și pentru care schimbul de idei și cunoștiințe valoroase reprezintă succesul lor.  

Claudia, programator

Un keynote in fiecare zi

Subiectele acoperite variaza de la noi tipuri de organizații și culturi organizaționale, tehnici avansate și aspecte de implementare ale agile in domeniul IT și nu numai. Jurgen Appelo este programat în prima zi, Liz Keogh în a doua zi iar Joe Justice va avea keynote-ul de închidere al evenimentului.

Surprizele din program

Evenimentul va cuprinde și un melanj de discuții cu privire la practicile agile, psihologie, sociologie, management de proiect, programare și alte surprize. Retrospective, coaching pentru echipe agile, învățare, inovare și îmbunătățire continuă, sunt doar câteva dintre subiectele referitoare la practicile de agile. Dezbaterile despre psihologie vor acoperi subiecte cum ar fi puterea cogniției, diferența de perspectivă generată de rolul și poziția în organizație și chiar neuroștiință. Apoi, vor fi prezentări despre sociologia culturii organizaționale, implicarea profesională, crearea propriilor opțiuni și de culture hacking. Pe partea de management de proiect vorbitorii vor atinge subiecte despre estimare, crearea proiectelor fără estimări, oferte și stabilirea prețurilor. Programatorii vor învăța despre unit testing, legacy code, design incremental și altele.

Open Space

Jumătate din program va fi Open Space. Ce este Open Space? Cel mai bun moment pentru a vorbi despre idei interesante noi și vechi referitoare la agile, lean și artizanat software. Programul este creat pe loc de către participanți cu subiecte de interes pentru ei. Singurul lucru pe care trebuie îl facă este să lipească pe peretele numit "Market Place" ideile de discuție. Aceste idei sunt promovate ulterior prin tweet-uri, postari pe blog, articole sau chiar modalitati mai nebunesti, iar participantii selecteaza din “Market Place” ideile de interes pentru ei, adica sesiunile la care doresc sa participe.

Un pic de istorie

In 2011, cativa  oameni pasionati au decis să creeze o rețea de profesioniști în Agile și Lean. deoarece existau numeroși profesioniști care inovau și creeau lucruri interesante în țările lor, dar nu erau conectați. Grupul inițial s-a întâlnit în 2011 la conferința XP de la Madrid și a decis să creeze o conferință anuala. Acest eveniment s-a dovedit a fi un succes, noutatea sa constând în lipsa restricțiilor conferințelor traditionale. Toată lumea putea contribui cu o idee și într-un mod agil era integrată în conceptul evenimentului. Acesta este modul în care a fost creat Agile Lean Europe Unconference.Jumătate din eveniment este Open Space, unde programul reiese din ideile și energia participanților. Conceptul de Open Space a fost  inițiat în 1980 de către Harrison Owen, care a decis să nu mai aibă o agendă predefinită pentru conferinte, în schimb a invitat oamenii la eveniment unde participantii au creat programul la fața locului.Prima editie a conferintei, ALE 2011, a fost organizată nu de un comitet al conferinței (eng. Conference Board), cum se obișnuia în mod tradițional, ci de mai multe canapele ale conferinței (eng. Conference Sofas), unde oricine care a dorit să contribuie s-a putut alătura. Fiecare canapea a fost responsabilă de un anumit domeniu de organizare: Contabilitate, Marketing, Spouse & Kids, etc. Dezvoltarea agilă de software este o familie de metodologii de project management în ingineria software, bazată pe dezvoltarea incrementală și care îmbrățișează și promovează schimbările ce evoluează de-a lungul întregului ciclu de viață al unui proiect. Aceste metodologii se caracterizează prin divizarea problemei în subprobleme mici și planificarea lor pe durate scurte. Se evită planificarea în detaliu pe termen lung, deoarece inerent în dezvoltarea de software apar întârzieri frecvente din cauza schimbărilor și detalierii cerințelor clientului. Scopul principal este că, la terminarea fiecărui ciclu de dezvoltare, denumit iterație, și a cărui durată este de obicei de câteva săptămâni, să existe o versiune funcțională a software-ului dezvoltat.

Alăturați-vă familiei noastre!

Fiecare membru al comunităților Europene de Agile și Lean se simte ca făcând parte dintr-o familie. Acesta este motivul pentru care organizatorii acestui an continuă tradiția de a-i invita pe participanți să-și aducă familiile împreună cu ei, pentru a se bucura de programul special pentru parteneri și copii (eng. Spouse & Kids).Familia Agile și Lean invită toți practicanții, teoreticienii și începătorii să se alăture rețelei ALE și ALE Unconference pentru că ne dorim să devenim mai buni împreună prin schimb de informații și experiențe, după cum spune și motto-ul ALE: Because we share.

Despre Mosaic Works

Link-ul de eveniment: http://ale2013.alenetwork.eu
Link-ul programului: http://ale2013.alenetwork.eu/ale2013-program
Referințe: http://agilemanifesto.org Manifestul Agile

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimele 24 de luni

Creșterea complexității infrastructurii IT de business și a amenințărilor le creează factorilor de decizie din domeniul IT din ce în ce mai multe dificultăți în a-și proteja organizațiile de amenințări cibernetice. Astfel, peste jumătate dintre organizațiile din Europa (54%) s-au confruntat cu cel puțin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, care le-a creat pr...

Citește tot arrow_forward

Studiu GPeC: Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali pentru succesul magazinelor online

Datele lansate de Registrul Comerțului arată că, în ultimii zece ani, e-commerce-ul a înregistrat o creștere de peste 500% a cifrei de afaceri, devenind unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate. Cu toate acestea, piața de e-commerce din România nu este încă o piață matură, jucătorii concurând pentru puțin peste 5 milioane de cumpărători.Pe m...

Citește tot arrow_forward

Particularitățile unui WMS dedicat industriei de distribuție

Numeroasele implementări de sisteme informatice (ERP și WMS) ne-au ajutat să descoperim împreună cu clienții noștri elemente de detaliu care particularizează fluxurile de lucru din distribuție, astfel încât acum să avem o viziune de ansamblu asupra activităților de aprovizionare, care ne permite să înțelegem perfect nevoile companiilor de distribuție.FluxVisio...

Citește tot arrow_forward