Sunt modelele de abonare ceva normal?

04 august 2014

Modelele de abonare (subscription plans) au fost puse în aplicare ca o modalitate de a satisface necesitățile clientului printr-un program de livrare mai flexibil și prin mai multe opțiuni de prețuri.

Modelele de abonare (subscription plans) au fost puse în aplicare ca o modalitate de a satisface necesitățile clientului printr-un program de livrare mai flexibil și prin mai multe opțiuni de prețuri.

Prin intermediul acestor modele de abonare,  companiile pot schimba taxele pentru servicii într-un mod foarte rapid. Adesea, acest lucru ia forma unei taxe lunare pentru servicii și produse care sunt închiriate, dar nu deținute.

Ca un rezultat al acestui mod de lucru, companiile pot construi mult mai ușor relații cu clienții, deoarece ei sunt mult mai predispuși la comunicare cu aceștia decât în cazul în care produsul este vândut.

Brent Leary, fondatorul și partenerul de la CRM Essentials, a pus  în evidență faptul că abonările au devenit o nouă formă de venit. Clienții oferă această posibilitate în momentul livrării produsului.

Comportamentele clienților se schimbă, deoarece modul în care influențează abonamentele este foarte apropiat de modul în care clienții trăiesc astăzi.

Companiile vor de asemenea să obțină beneficii de pe urma modelelor de abonare, a declarat Lary. Acestea pot fi costisitoare și consumatoare de timp pentru a-i ademeni pe clienții ce erau obișnuiți cu vechiul model.

Lary susține că este foarte greu sa aduci un nou client pentru  propria companie: “Pornești din faza de comercializare, continui cu faza de achiziție, apoi de calificare, și ultima etapă o constituie ciclul de vânzare. Apoi, sperăm, că sunteți capabili să aduceți acești oameni la bord. Cu modelul de abonament, ce este construit special pentru a interacționa cu clientul într-un mod mai consistent și  regulat, aveți posibilitatea de a rămâne conectat pe o perioadă mai lungă de timp.”

Există, de asemenea, și opinii contra acestui model. Cu acest tip de abonament, sarcina companiilor este să dovedească valoarea sau rezilierea clienților ce prezintă un grad ridicat de risc și, în același timp, să ofere noi produse și servicii. Nevoia constantă de a dovedi această valoarea necesită efort și întreținere, Lary subliniind faptul că acest lucru sprijină foarte  mult înțelegerea din partea clienților cât și o îmbunătățirea relațiilor cu aceștia.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Zitec oferă acces gratuit la Mirro, soluția sa de creștere a performanței echipei

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, recunoscut ca unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, anunță că le va oferi companiilor doritoare, timp de trei luni, acces gratuit la aplicația Mirro, prima soluție completă de performance management din țară. În contextul în care din ce în ce mai mulți angajați sunt nevoiți s...

Citește tot arrow_forward

5 Recomandări pentru managementul echipei de vânzări în contextul lucrului de la distanţă

Indiferent dacă este stare de urgenţă sau de alertă, îţi doreşti ca echipa de vânzări să-şi atingă target-ul. Apăsarea este că nu va mai întâlniţi şi interacţionaţi ca de obicei, deoarece oamenii lucrează de acasă. Iar după acum arată situaţia ultimelor două-trei luni, nu e tocmai simplu să coordonezi de la distanţă o echipă.

Citește tot arrow_forward

Doriţi mai mult capital de lucru? Optimizaţi stocurile cu Mesonic Winline

Asigurarea capitalului de lucru devine principala preocupare pentru mulţi antreprenori în contextul crizei generate de Covid-19. Atât Guvernul României cât şi Comisia europeană au anunţat o serie de măsuri prin care companiile mici şi mijlocii ar putea primi primi credite bancare și capital de lucru, însă aceste instrumente financiare reprezintă o perspectiv...

Citește tot arrow_forward