Top 5 strategii pentru generarea de lead-uri în domeniul B2B

08 Jan 2017

76% din cumpărătorii B2B folosesc 3 sau mai multe canale de marketing în procesul identificării unui produs sau serviciu ce urmează a fi achiziționat, iar 31% din marketerii din domeniul B2B privesc generarea unor lead-uri valide drept una dintre cele mai mari provocări.

Top 5 strategii pentru generarea de lead-uri în domeniul B2B

76% din cumpărătorii B2B folosesc 3 sau mai multe canale de marketing în procesul identificării unui produs sau serviciu ce urmează a fi achiziționat, iar 31% din marketerii din domeniul B2B privesc generarea unor lead-uri valide drept una dintre cele mai mari provocări.

Top 5 strategii de generare de lead-uri în domeniul B2B

E-mail Marketing

Unul dintre pionierii strategiilor din marketing-ul online, e-mail marketing produce încă rezultate excelente în generarea de lead-uri. Totuși, în timp ce newsletter-ele sau e-mail-urile tradiționale sunt încă importante, capacitatea de a culege mai multe date despre utilizatori și adaptarea strategiilor în funcție de comportamentul acestora, prin intermediul soluțiilor software de marketing automation, a extins accesul companiilor la publicurile lor țintă. Pe scurt, soluțiile de marketing automation sunt instrumente de e-mail marketing hibride, care se conectează cu aplicațiile de tip CRM (Customer Relationship Manager – sistem care, pentru 84% din companii, reprezintă o sursă valoroasă în determinarea calității lead-urilor), pentru a permite organizației să trimită, în mod automat, e-mail-uri specific targetate către lead-uri care se potrivesc în mod particular.

Content Marketing

Content marketing-ul constă în acțiuni constante, ce se concentrează pe construirea unei notrietăți a companiei, a serviciilor sau a produselor, vizibile prin numărul de referințe și mențiuni, datorită creării și funrizării în mod constant a unui conținut relevant și valoros.

Din varietatea strategiilor marketing-ului de conținut, rețelele de social media se află (cel puțin încă) în top, urmate de :

 Search Marketing

Organic Search este un termen folosit pentru rezultatele motoarelor de căutare generate în mod natural, fără influența relațiilor comerciale de tip anunțuri plătite. Optimizarea vizibilității unui website (SEO) pe motoarele de căutare, implică, în primul rând, furnizarea unui conținut constant și de calitate și editarea acestuia și codului sursă al paginilor pentru a le mări relevanța și a le poziționa în top, din perspectiva indexării. Acest mod de căutare necesită, fără îndoială,  timp și dedicare, dar rezultatele sale sunt pe măsură.

Social Media

Este de la sine înțeleasă prezența unei companii pe rețelele sociale. În 2015-2016, în cadrul B2B, 44% din marketeri au generat lead-uri prin LinkedIn, 39% prin Facebook, iar 30% prin Twitter. Totuși, înainte de implementarea unei strategii sau campanii de marketing pentru Social Media, în funcție de tipologia sa, o companie trebuie să știe dacă, prin intermediul acestor rețele poate ajunge la publicurile sale țintă și să înțeleagă modalitatea de funcționare a fiecărui canal, pentru a-l putea alege pe cel mai potrivit.

Integrarea tuturor acestor strategii

Rezultatele excepționale din perspectiva generării de lead-uri vin întotdeauna prin experimentarea unei game variate de tactici și combinarea acestora în cadrul mai multor canale. Doar prin testare, o companie poate evalua care sunt modalitățile cele mai eficiente de atingere a publicului său țintă și care este varianta cea mai potrivită de utilizare a timpului și bugetului în scopul obținerii unor rezultate vizibile, pe termen mediu și, mai ales, lung. 

Care este cea mai potrivită strategie pentru compania ta?

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul