6 aplicații software recomandate companiilor de construcții

08 noiembrie 2016

Considerate a fi linii de business complexe și cu multiple fluxuri interne, companiile din industria construcțiilor reprezintă unul dintre segmentele extrem de relevante în contextul eficientizării, monitorizării și gestionării procedurilor specifice.  

6 aplicații software recomandate companiilor de construcții

Considerate a fi linii de business complexe și cu multiple fluxuri interne, companiile din industria construcțiilor reprezintă unul dintre segmentele extrem de relevante în contextul eficientizării, monitorizării și gestionării procedurilor specifice.  

Resursele umane, administrarea corectă a stocurilor, gestionarea devizelor, a activității financiar-contabile, precum și monitorizarea utilajelor implicate, sunt doar unele dintre aspectele principale pe care o companie de construcții trebuie să le ia în considerare pentru un management eficient al întregului proces de business.

Cum pot companiile de construcții să își optimizeze fluxul de lucru?

Datorită diverselor funcționalități care acoperă activitățile specifice implicate în domeniu, aplicațiile software pentru industria de construcții reprezintă cea mai bună soluție în toate etapele evoluției unui proiect de construcții comerciale sau industriale.

6 aplicații software de care au nevoie companiile de construcții

  1. Project Management

Aplicațiile de acest tip facilitează managementul portofoliilor de proiecte ale companiei, ele permițând introducerea datelor despre proiecte, ierarhizarea, monitorizarea și gestionarea facilă și rapidă a devizelor (de la normare, ofertare și planificare, la post-lansare și lucrări de reparații, modenizări etc.). Accesul în format electronic la toate informațiile implicate, precum și actualizarea constantă a lor, contribuie  la monitorizarea eficientă a proiectelor, la realizarea unor previziuni și luarea unor decizii operaționale sau strategice pe termen lung sau scurt, pentru îndeplinirea obiectivelor propuse.

  1. ERP – Enterprise Resource Planning

Aplicațiile ERP îmbunătățesc eficacitatea la nivel general a întregului sistem de resurse pe care compania le utilizează. Aceste soluții de management integrează toate elementele esențiale pe care le implică structura de business a companiei. Datorită capacității de automatizare a tuturor activităților interne (administrativ, tehnologic, resurse umane, marketing, dezvoltare, vânzări, producție, stocuri), compania poate fi mai flexibilă și eficientă atât în administrarea timpului și a costurilor, precum și în gestionarea resursei umane (colectarea și administratea dosarelor - contracte de muncă, fișe de post, acte adiționale, furnizarea unor instrumente de calculare a salariilor, de generare a fișelor de pontaj sau a diverselor rapoarte, dar și evaluarea constantă și finală a performanței salariaților), materiale și financiare.

  1. Facturare

Aceste soluții software permit reducerea costurilor și fluidizează activitatea departamentului financiar prin emiterea online a documentelor precum facturi, chitanțe, avize sau certificate de garanție, ce sunt ulterior procesate rapid și eficient. Multe dintre ele vin cu module de gestiune a stocurilor și a managementului comenzilor.

  1. Financiar-Contabilitate

De la monitorizarea facturilor pentru plățile efectuate sau restante, pentru documentele personalului (salarii, ștate de plată), transferuri între conturi (încasări, plăți), până la generarea unor rapoarte asupra întregului sistem financiar (balanțe, registre jurnal), aplicațiile software financiar-contabilitate cresc performanța contabililor, reduc și fluidizează fluxul de activități întreprinse.

În plus, acestea pot cuprinde module de semnalizare a diferențelor asupra plăților sau încasărilor efectuate pe parcursul timpului ori pentru o perioadă anume, actualizări legislative, dar și setarea unor alerte care să permită urmărirea celor mai importante aspecte din punct de vedere financiar-contabil.

  1. WMS – Warehouse Management System

Prin folosirea unui sistem de management al depozitului, o companie de construcții își poate organiza, controla și urmări depozitele pentru materialele implicate în activitățile pe care le desfășoară. Ele pot configura sau reconfigura structura acestor locuri, verifica stocurile, inventaria materialele sau urmări livările care au loc din sau înspre ele. Având o acuratețe de peste 99%, datorată automatizării activităților, aplicațiile WMS contribuie la eliminarea erorilor în gestiunea efectivă a depozitelor companiei. 

  1. Monitorizarea flotelor

Activitățile companiilor de construcții implică o serie de utilaje, folosite la un moment dat sau pe tot parcursul implementării unui proiect. De asemenea, în funcție de complexitatea proiectului, ele pot fi distribuite în arii diferite, fie local, fie regional sau național. Așa cum reiese din denumire, aplicațiile de acest fel permit monitorizarea și gestionarea flotelor auto, prin utilizarea unui dispozitiv GPS.  Ținând o evidență constantă a utilajelor (locație, viteză, trasee parcurse, situații de alarmă etc.), precum și a cheltuielilor generate de consumurile uzuale (combustibil, mentenanță, revizii), ele contribuie la optimizarea sistemului de organizare și la reducerea costurilor de exploatare.

Conform unui raport realizat de către Software Advice, în anul 2017, 50% dintre companiile din industria construcțiilor încă folosesc metode tradiționale pentru managementul proiectelor, pregătirea ofertelor și calcularea costurilor.

Companiile care sunt interesate, pot completa formularul de mai jos sau trimite un e-mail la adresa [email protected].

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Aplicațiile software de tip HR în 2019 – trenduri & statistici

80% dintre angajații din industria resurselor umane (HR) consideră că utilizarea tehnologiilor software poate îmbunătăți comportamentul acestora în raport cu obiectivele și cu activitățile pe care le au de realizat.

Citește tot arrow_forward

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește tot arrow_forward

Câți bani poți economisi prin implementarea unei aplicații software de tip ERP?

Pierderi de stocuri înregistrate la final de an sau de trimestru, incapacitate de gestionare a resurselor, distribuitorilor sau produselor? Iată cum o aplicație de tip ERP (Enterprise Resource Planning) poate rezolva aceste probleme și poate scădea costurile unei companii.

Citește tot arrow_forward