Performanța – dobândită prin excelența proceselor organizaționale

08 mai 2015

Un trend tot mai evident în contextul companiilor vizează orientarea către execuția propriu-zisă și mai puțin pe definirea concretă a strategiei bazată pe rezultate și pe indicatori de performanță. 

Performanța – dobândită prin excelența proceselor organizaționale

Un trend tot mai evident în contextul companiilor vizează orientarea către execuția propriu-zisă și mai puțin pe definirea concretă a strategiei bazată pe rezultate și pe indicatori de performanță. 

Unul dintre punctele-cheie ale creionării unei strategii organizaționale este chiar înțelegerea mecanismelor și fluxurilor interne din cadrul unei companii, pentru ca viziunea de ansamblu să fie una coerentă și cât mai aproape de realitate.

În același timp, mulți dintre angajați consideră că tocmai această oprire asupra fiecărei etape de lucru și a fiecărui departament intern este o pierdere masivă de timp și afectează bunul mers al activității.

Managementul proceselor de business prin soluții tehnologice specializate (Business Process Management - BPM) rezolvă, însă, toate lipsurile procedurale din interiorul unei ierarhii corporatiste, oferind o viziune amplă asupra problemelor, oportunităților, lipsurilor sau modalităților de îmbunătățire pe termen mediu și lung a activității. Este vorba despre capacitatea unui sistem automat de a eficientiza și optimiza exact acea structură de management și organizare de care au nevoie companiile pentru a crește sau pentru a depăși situații critice.

Organizațiile actuale au nevoie de echipe și de sisteme agile care să se adapteze rapid pieței de consum prin oferirea răspunsurilor și a alternativelor, precum și pentru anticiparea nevoilor sau a tendințelor, iar o aplicație software de tip BPM poate să ofere cu succes toate aceste beneficii.

Cum?

  • Prin etapa de identificare a proceselor de lucru care să devină soluție viabilă pentru întreaga activitate a companiei, salvând resurse umane, temporale
  • Prin măsurarea impactului pe care îl au procesele și prin definirea corectă a indicatorilor de performanță. Cele mai multe dintre aplicațiile software de tip BPM oferă rapoarte și statistici complexe, care au menirea de a compara eficiența proceselor înainte și după definirea acestora.
  • Prin modelarea și maparea proceselor. Este foarte important ca în această etapă, managerii, stakeholder-ii, SME, analiștii și arhitecții de procese să lucreze împreună pentru a înțelege unitar rolul și importanța fiecărui proces.
  • Prin alegerea unei metodologii (cele mai cunoscute sunt: Six Sigma, Lean, Lean Six Sigma, Agile, Waterfall și Change Management)
  • Prin implementarea strategiei
  • Prin obținerea și prin susținerea etapei de business buy-in
  • Prin alegerea unei platforme care, pe termen lung, să asigure o continuitate în creșterea performanțelor organizaționale

Cum alegem o soluție software de tip BPM?

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Zitec oferă acces gratuit la Mirro, soluția sa de creștere a performanței echipei

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, recunoscut ca unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, anunță că le va oferi companiilor doritoare, timp de trei luni, acces gratuit la aplicația Mirro, prima soluție completă de performance management din țară. În contextul în care din ce în ce mai mulți angajați sunt nevoiți s...

Citește tot arrow_forward

SAP Business One versiunea 10, ce aduce nou clientul web?

Unul dintre avantajele versiunii 10 a SAP Business One este integrarea unui nou client web. SAP şi-a propus, de ceva vreme, să ofere utilizatorilor o experienţă unitară indiferent de dispozitiv: client desktop, client web sau aplicaţie mobilă. De aceea, în versiunea 10, clientul web a fost îmbunătăţit atât ca funcţionalităţi, cât şi ca ergonomie, cuvântu...

Citește tot arrow_forward

5 Recomandări pentru managementul echipei de vânzări în contextul lucrului de la distanţă

Indiferent dacă este stare de urgenţă sau de alertă, îţi doreşti ca echipa de vânzări să-şi atingă target-ul. Apăsarea este că nu va mai întâlniţi şi interacţionaţi ca de obicei, deoarece oamenii lucrează de acasă. Iar după acum arată situaţia ultimelor două-trei luni, nu e tocmai simplu să coordonezi de la distanţă o echipă.

Citește tot arrow_forward