Povești corporate. Actorii: utilizatorii soluțiilor software

12 august 2014

A oferit tot ceea ce era mai bun unei companii multinaționale și, când a simțit că poate controla singur o echipă, obiectivele de lucru, nevoile și când putea ridica fără probleme ochii spre ascensiunea pe cont propriu, Mihai a decis că a venit marele moment.

A oferit tot ceea ce era mai bun unei companii multinaționale și, când a simțit că poate controla singur o echipă, obiectivele de lucru, nevoile și când putea ridica fără probleme ochii spre ascensiunea pe cont propriu, Mihai a decis că a venit marele moment.

De 10 ani, conduce cu succes o companie privată, produce și exportă, monitorizează și controlează o echipă tânără de oameni muncitori. Recunoaște, însă, că lucrurile nu ar fi putut fi povestite astăzi dacă nu ar fi privit, de fiecare dată, cu maximă deschidere, fiecare oportunitate ivită.

Pentru că antreprenoriatul se învață, Mihai a ales să “culeagă” ajutor. De la apropiați, mentori, profesioniști din domeniu pe care îi întâlnea frecvent. Și nu doar de la ei, ci și de la… aplicațiile software pe care le-a achiziționat pentru a optimiza fluxurile de lucru, pentru a gestiona situații sau pentru a obține o viziune de ansamblu asupra problemelor apărute. 

Primele soluții pe care le-a achiziționat au fost licențele pentru suitele Microsoft Office, Adobe, precum și un antivirus. Când numărul comenzilor devenea tot mai mare și când resursele umane își măreau volumul pentru a putea acoperi cererea, Mihai a decis că este timpul să învețe ce înseamnă, din punctul de vedere al beneficiilor, o soluție software de tip CRM (Customer Relationship Management), ERP (Enterprise Resource Management) sau chiar BPM (Business Process Management).

Astfel, pentru gestionarea afacerii și pentru automatizarea activităților de lucru interne din departamentele companiei, Mihai a ales un sistem ERP (http://www.softlead.ro/aplicatii-software/erp-enterprise-resource-planning). A reușit, în acest fel, să urmărească etapele de planificare și producția propriu-zisă, să țină evidența stocurilor, a plăților și a încasărilor, să efectueze calculul salariilor și să controleze toate informațiile referitoare la acestea. De asemenea, a avut o privire generală a evidenței financiar-contabile.

Nu după mult timp, a achiziționat și un modul de tip CRM (http://www.softlead.ro/aplicatii-software/crm-customer-relationship-), pentru a gestiona cât mai eficient relația cu fiecare dintre clienții săi, fie că era vorba despre unul local sau unul internațional.

Chiar dacă Mihai intra zilnic într-un birou mic, cu doar 10 colegi alături, expunerea produselor și serviciilor sale era în continuă creștere. Portofoliul de clienți și complexitatea cererilor, dinamica unei piețe aflată în continuă creștere, toate acestea au dus compania într-o curbă a situațiilor pe care doar un sistem complex de management le putea susține optim. Având în vedere toate aceste caracteristici ale modului de lucru, Mihai a optat pentru o soluție BPM basic (http://www.softlead.ro/aplicatii-software/bpm-business-process-management), care să îi asigure structurarea fluxurilor de lucru interne și externe, integrând această soluție în sistemul ERP pe care îl cumpărase în urmă cu doar 2 ani.

 

Veți spune, multe achiziții, dar ce spun cifrele?

 

Prin implementarea soluției de tip ERP, Mihai a reușit o reducere a costurilor cu 17%, precum și standardizarea proceselor de producție. În ceea ce privește modulul software de tip BPM, cheltuielile au scăzut cu 20% după cel de-al doilea an de implementare. Cu toate acestea, cea mai importantă achiziție pare să fie a soluției informatice CRM, ce i-a adus lui Mihai un profit mai mare, prin reducerea cu peste 30% a costurilor. Mai mult decât atât, satisfacția clienților a crescut, iar numărul comenzilor venite din partea consumatorilor care revin au însemnat o scădere a investiției în ceea ce privește obținerea de noi clienți, până în momentul în care tehnologia și echipa să îi fi permis extinderea.

În acest moment, Mihai se gândește la achiziționarea unui sistem de tip SFA (Salesforce Management System), pe care intenționează să îl implementeze în cursul anului viitor.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward