10 tipuri de greșeli frecvente întâlnite în cazul companiilor care cer oferte software

03 May 2023

În ultimii 2 ani, numărul cererilor de ofertă primite prin platforma Softlead pentru aplicații software s-a dublat, fiind observată și o creștere a nivelului de înțelegere a beneficiilor digitalizării.

10 tipuri de greșeli frecvente întâlnite în cazul companiilor care cer oferte software

Pentru multe dintre companiile care se află la prima implementare software, scrierea unei cerințe complete, care să includă descrierea nevoii, obiectivelor de business, specificului companiei, bugetelor sau chiar a atributelor pe care să nu le conțină o aplicație software poate fi un exercițiu nou.

Iată care sunt cele mai frecvente 10 tipuri de greșeli pe care le fac companiile atunci când cer o ofertă software

1.       Solicită o ofertă pentru o aplicație de care nu sunt siguri că au nevoie.

Este aplicația software pentru care compania cere o ofertă relevantă pentru modelul de business, obiectivele și direcția de dezvoltare? Dacă da, atunci poate fi început un proces de informare sau de achiziție IT.

2.       Trimit o solicitare incompletă. Aceasta poate conține fie doar datele fiscale ale companiei, fie acces la un demo (fără alte detalii), fie doar solicitarea de a fi contactată cât mai curând.

3% dintre cererile de ofertă primite prin Softlead au date de contact greșite sau incomplete. Dintr-o astfel de eroare, compania-beneficiar nu va putea avea acces în timp util la demo sau la oferta de preț personalizată.

3.       Nu se asigură că au identificat o problemă de business care poate fi rezolvată cu ajutorul unei soluții software.

Pentru a vorbi despre o investiție într-o aplicație software, este nevoie ca soluția să rezolve, în mod real, o problemă de business. De aceea, înainte de a solicita o ofertă de preț pentru o aplicație software, compania trebuie să se asigure că poate să definească o problemă.

4.       Nu au un calendar de achiziții.

Informarea este un pas esențial și natural în luarea deciziilor de achiziție. Cu toate acestea, este important să existe un calendar al etapelor de cercetare, analiză a ofertelor, selecție a furnizorilor, semnare a contratului și implementare software.

5.       Vizează achiziția software într-un termen de 6-12 luni.

În cazul în care nu vorbim despre o achiziție a unei aplicații software complexe, o companie care vizează achiziția software peste 6-12 luni se află, de fapt, într-un proces de informare.

6.       Nu identifică în mod corect aplicația sau furnizorii software potriviți.

A solicita o ofertă de preț pentru o soluție software mult mai complexă față de nevoile companiei sau, dimpotrivă, care nu are toate modulele necesare înseamnă a pierde timp și resurse importante, fără rezultate.

7.       Nu specifică elemente definitorii importante: integrări cu alte aplicații, dezvoltare software personalizată (custom).

Personalizarea unei implementări software poate să aducă diferențe semnificative de costuri, așadar omiterea unor informații specifice, cum ar fi integrări cu alte aplicații software existente sau dezvoltarea unor noi module potrivite unei activități, industrii sau unui departament pot duce către oferte de preț nereprezentative.

8.       În cazul în care schimbă o soluție existentă, nu indică motivele pentru care au nevoie de o aplicație nouă.

9.       Indică un termen limită al trimiterii ofertei în mai puțin de 72 de ore.

Chiar și în cazul aplicațiilor software de tip SaaS, unde vorbim despre pachete standard, posibilitatea de a răspunde în mai puțin de 72 de ore unei cereri de ofertă este foarte mică. Furnizorii pot traversa perioade sau zile aglomerate, cu multe implementări sau oferte aflate deja în lucru, ceea ce duce la nevoia de a avea mai mult timp la dispoziție pentru a crea o ofertă personalizată. Mai mult decât atât, în cele mai multe dintre situații, este nevoie ca furnizorul să aibă nevoie de alte informații pentru a creiona o ofertă, iar comunicarea dintre cei doi (furnizor – beneficiar) să nu poată avea loc într-o singură zi.

10.   Nu verifică dacă datele de contact introduse sunt corecte.

Ceea ce poate părea a fi o problemă banală este, de fapt, un factor generator de stres sau frustrare. Mai exact, graba de a trimite o cerere pentru o ofertă software poate conduce către scrierea greșită a datelor de contact și, ulterior, la neprimirea ofertei de preț sau a unui demo, conform așteptărilor.

Ai nevoie de o aplicație software? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Digitalizarea în producție: Care sunt diferențele între aplicațiile software de tip ERP și MRP?

Conform Software Suggest, 33.66% dintre utilizatorii soluțiilor software de tip ERP sunt companii de producție, acesta fiind unul dintre domeniile de activitate în care beneficiile implementării unei astfel de soluții înseamnă o...

Citește articolul
Softlead

5 activități din construcții care pot fi optimizate cu ajutorul aplicațiilor software potrivite

În industria construcțiilor, companiile se confruntă cu diverse provocări legate de eficiența proceselor și gestionarea proiectelor. Aplicațiile software enterprise pot juca un rol esențial în abordarea acestor provocări, oferind...

Citește articolul