60% dintre liderii de business din România consideră inovația un factor decisiv pentru succes

26 februarie 2016

 Proiectul european de cercetare-inovare ACCELERATE urmărește transformarea inteligentă a afacerilor din domeniul IT prin adoptarea masivă a celor mai recente inovații tehnologice

60% dintre liderii de business din România consideră inovația un factor decisiv pentru succes

 Proiectul european de cercetare-inovare ACCELERATE urmărește transformarea inteligentă a afacerilor din domeniul IT prin adoptarea masivă a celor mai recente inovații tehnologice

Ultimii ani au adus inovații spectaculoase în domeniul tehnologiei, majoritatea fiind considerate esențiale pentru succesul în afaceri. Industria IT se menţine pe un trend ascendent şi matur, devenind atât de populară, încât este greu să ne imaginăm cum ar putea un business să funcționeze fără ea.

 

Conform statisticilor publice, liderii de business din România recunosc importanța inovației pentru succesul companiilor pe care le conduc, aproximativ 60% dintre ei afirmând că inovația are un impact mare și foarte mare în această privință. 78% dintre respondenții din industria IT sunt foarte încrezători în perspectivele acestui domeniu.

 

Totuși, inovarea și lansarea pe piață implică mai mult decât dezvoltarea de noi tehnologii. Succesul în afaceri depinde în continuare de capacitatea de a oferi clienților produsele și serviciile de care au nevoie și pentru care, extrem de important, sunt dispuși să și plătească. Mai mult ca oricând, companiile caută în mod sistematic potrivirea ideală între dezvoltarea de produs, inovarea tehnologică și cererile din piață.

Proiectul ACCELERATE (Platforma pentru accelerarea intrării pe piaţă a produselor din industria ICT) contribuie semificativ la transformarea fundamendală a unei afaceri în domeniul IT prin dezvoltarea unei platforme software care va pune laolaltă servicii și informații pe care companiile, în mod special start-up-urile, se bazează de obicei în procesul de lansare pe piață (GO-TO-MARKET). 

Utilizatorii platformei vor beneficia de un sistem expert care ii va ajuta să identifice modalitățile de accelerare a intrării pe piață și le va pune la dispoziție instrumentele, metodologiile, indicatorii de performanță, precum și exemplele de povești de succes, care să răspundă nevoilor identificate.

Acest proiect european de cercetare-inovare este coordonat de VTT Technical Research Centre of Finland (Finlanda), parteneri fiind AAC Global (Finlanda), Aptual Oy (Finlanda), Bittium Wireless Oy (Finlanda), F-Secure (Finlanda), Inno-W (Finlanda), Lappeenranta University of Technology (Finlanda), BEIA Consult International (România), SIVECO România (România), CogniStreamer (Belgia), SIRRIS (Belgia), Zenjoy BVBA (Belgia), University of Mondragon (Spania), Planet Media (Spania), SIVSA Soluciones Informáticas (Spania), TE Connectivity (Belgiua), Tobagos (Franța), VIFIB SARL (Franța). Demarat în iulie 2014, proiectul ACCELERATE se va finaliza în noiembrie 2016. Consorțiul românesc este format din companiile SIVECO România și BEIA Consult Internațional.

În etapa curentă a proiectului, asociată perioadei decembrie 2015 - mai 2016, în cadrul use-case-ului românesc, SIVECO România are responsabilitatea dezvoltării platformei ACCELERATE de tip Business Intelligence care va găzdui instrumentele și mediile virtuale necesare start-up-urilor. Companiile vor avea astfel acces la servicii bazate pe inovaţie tehnologică, procese avansate şi tehnologii noi de software, care să conducă la adoptarea masivă a instrumentelor și metodologiilor de accelerare în industria tehnologică europeană, de reducere a ratei de eșec în afacerile noi, de creștere a numărului de afaceri noi deschise de grupul țintă şi de sprijinire a inițiativelor locale de dezvoltare economică.

BEIA Consult International a elaborat, în etapele anterioare ale proiectului, cazurile de utilizare pentru platforma ACCELERATE prin participarea la diverse evenimente dedicate acestei teme, identificând provocări cu care se confruntă start-up-urile.

De asemenea, au fost definite principalele categorii de grupuri cointeresate, respectiv intreprinderi mici și mijlocii și start-up-uri ce doresc să lanseze pe piață un nou produs, organizații non profit, studenți, incubatoare de afaceri sau alte entități interesate de serviciile platformei ACCELERATE, inclusiv furnizori de cursuri.

“SIVECO România este coordonatorul consorțiului din România și joacă un rol important în desfășurarea proiectului. Prin intermediul componentelor software dezvoltate de noi cu ajutorul unor metodologii precum SCRUM, platforma va dispune de instrumente ce vor sprijini părți ale procesului de accelerare a dezvoltării companiilor, de servicii care vor asigura accesul la date ce susţin performanţa proceselor de lansare pe piaţă și care sunt specifice căutării partenerilor de afaceri, precum şi de instrumente de management de proiect. Utilizatorii platformei vor avea un acces facil la toate aceste informații și date, fiind partajate, transferate și asimilate într-un ritm alert.”, a declarat Monica Florea, director de proiect din cadrul SIVECO România.

SIVECO Romania SA

SIVECO Romania este liderul caselor româneşti de software şi unul dintre liderii regionali de succes în domeniul eLearning, eHealth, eAgriculture, eCustoms, eGovernment și eBusiness din Europa Centrală şi de Est. Compania dezvoltă şi exportă soluţii IT şi proiecte de consultanţă cu valoare adăugată ridicată către ţări ...

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește tot arrow_forward

Zitec oferă acces gratuit la Mirro, soluția sa de creștere a performanței echipei

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, recunoscut ca unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, anunță că le va oferi companiilor doritoare, timp de trei luni, acces gratuit la aplicația Mirro, prima soluție completă de performance management din țară. În contextul în care din ce în ce mai mulți angajați sunt nevoiți s...

Citește tot arrow_forward

5 Recomandări pentru managementul echipei de vânzări în contextul lucrului de la distanţă

Indiferent dacă este stare de urgenţă sau de alertă, îţi doreşti ca echipa de vânzări să-şi atingă target-ul. Apăsarea este că nu va mai întâlniţi şi interacţionaţi ca de obicei, deoarece oamenii lucrează de acasă. Iar după acum arată situaţia ultimelor două-trei luni, nu e tocmai simplu să coordonezi de la distanţă o echipă.

Citește tot arrow_forward