La multi ani, Pixar, solutia de tip software creata de RenderMan!

06 august 2013

RenderMan este cunoscut in industria de gaming internationala ca fiind setul de instrumente grafice aflat in spatele celor mai multe dintre animatiile computerizate disponibile pe piata astazi.  Mai mult decat atat, RenderMan a reusit sa schimbe acest sistem, prin introducerea imaginilor reale si nu doar a zonelor delimitate prin curburi si unghiuri. Cum s-a manifestat, insa, impactul creat asupra pietei de consum?

RenderMan este cunoscut in industria de gaming internationala ca fiind setul de instrumente grafice aflat in spatele celor mai multe dintre animatiile computerizate disponibile pe piata astazi.  Mai mult decat atat, RenderMan a reusit sa schimbe acest sistem, prin introducerea imaginilor reale si nu doar a zonelor delimitate prin curburi si unghiuri. Cum s-a manifestat, insa, impactul creat asupra pietei de consum?

Specialistii in animatie care au produs 19 dintre ultimele 21 de filme care au castigat Academy Award for Visual Effects foloseau tehnologia RenderMan.

Lansat initial ca un produs, Pixar a suferit modificari esentiale pe parcursul evolutiei sale. Astfel,  arhitectul design-ului de produs, Pat Hanahan, nu a pornit de la zero. Tehnologia care face ca RenderMan sa functioneze dateaza din anul 1973, cand Ed Catmull, un student ce frecventa studiile Universitatii din Utah, a adus in prim-plan Z-buffer, primul algoritm care pastreaza intact, in adancimea sa, fiecare pixel al ecranului.  Pentru PC-uri, Z-buffer face posibila generarea imaginilor complexe, iar acum a devenit o parte integrata a gadget-urilor dedicate jocurilor.

Ed Catmull este astazi presedintele Walt Disney, dar nu este singurul specialist care a contribuit la tot ce inseamna ADN-ul RenderMan. Este vorba despre un trio renumit in domeniu, alcatuit din nume precum: Ed Catmull, Loren Carpenter (Chief Scientist in cadrul Pixar) si Rob Cook, cel care, intre timp, s-a retras.

Pixar a inceput ca un mic dezvoltator de hardware, insă a devenit o legendă a Hollywood-ului. Colectia de premii ale Academiei americane de film pentru stiintă si tehnologie e egalată numai de cele 11 Oscaruri pentru artă. Asta i-a facut staruri nu numai pe Woody si pe Buzz Lightyear, dar si pe John Lasseter, directorul de creatie ochelarist si vesnic imbracat in camasi hawaiiene. 

In timp ce studiourile se pot concentra pe perfectionarea minutioasa a animatiilor, spectatorii de cinema din viitor vor avea asteptari mai mari ca oricand, punand presiune asupra calitatii productiilor.

Desi hardware-ul e imbunatatit de la un an la altul, legea lui Blynn (numita dupa fostul cercetator NASA si pionier in domeniul graficii pe calculator Jim Blynn) spune ca, indiferent cat de rapide vor deveni calculatoarele, timpul necesar pentru a randa un cadru de animatie ramane acelasi.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Peste 900.000 de utilizatori au fost vizați de malware pretinzând a fi jocuri video populare, în decurs de un an

Infractorii cibernetici profită de cererea tot mai mare de jocuri video, distribuind malware prin intermediul unor pretinse copii ale celor mai populare, arată o cercetare Kaspersky. Peste 930.000 de utilizatori au fost vizați de astfel de atacuri, în ultimele 12 luni, între iunie 2018 și începutul lunii iunie 2019. Peste o treime dintre atacuri s-au concentrat pe numai trei ...

Citește tot arrow_forward

56% dintre organizațiile din România ar apela prima dată la furnizorul lor de securitate cibernetică, după un atac

Pe fondul unui peisaj al amenințărilor cibernetice care evoluează permanent, peste jumătate dintre organizațiile europene (57%) consideră că este ușor pentru atacatori să își ducă la bun sfârșit planurile fără a lăsa vreo urmă. În plus, 79% dintre respondenți ar vrea să știe cine se află în spatele unui atac – conform unui studiu[1] recent Kaspersk...

Citește tot arrow_forward