Magazinele online din România riscă amenzi de până la 4.000 de lei dacă nu îşi informează corect consumatorii

30 martie 2015

Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere.

Magazinele online din România riscă amenzi de până la 4.000 de lei dacă nu îşi informează corect consumatorii

Sancțiunile nu se opresc aici: termenul de returnare pentru un produs cumpărat online va creşte de la 14 zile calendaristice la 12 luni, conform OUG 34/2014. Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2013).

Concret, legea românească obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii consumatori - încă dinaintea achiziționarii produsului - asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției, fără ca aceştia să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur.

Pe lângă menționarea acestui drept, magazinele trebuie să le pună la dispoziție utilizatorilor un formular prin care aceştia pot renunța la contractul comercial dintre cele două părți şi, deci, pot returna produsul. Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online poate atrage amenzi.

Astfel, dacă nu scriu explicit pe site-urile lor despre acest drept, magazinele online sunt pasibile de o amendă de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni.

 

Foarte puține magazine online respectă legea

De 10 ani în România, GPeC.ro (Gala Premiilor eCommerce) auditează magazinele online atât din punct de vedere al criteriilor legislative, cât şi din punct de vedere al bunelor practici în e-commerce, decernând premiile industriei în acest domeniu. Potrivit reprezentanților GPeC.ro, sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014.

"Criteriile de preselecție în Competitia GPeC te ajută să afli şi să îndeplineşti principalele obligații legale. Dacă, ulterior, treci de cele peste 120 de criterii de jurizare - înseamnă că ai un magazin online cu reale şanse de succes!", spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

 

Există şanse

Orice magazin online care alege să se inscrie în Competiția GPeC primeşte, în perioada de înscriere, un raport despre respectarea legislației în vigoare, precum şi recomandări despre cum să corecteze eventualele probleme. Ȋn plus, peste 20 de specialişti în e-commerce - membri în juriul GPeC - le vor arata magazinelor online cum îşi pot creşte vânzările dacă respectă cele peste 120 de criterii de evaluare (un adevarat audit) raportul fiind transmis tuturor magazinelor, indiferent dacă sunt desemnate câştigătoare sau nu în urma competitiei.

Ȋnscrierile magazinelor online în Competiția GPeC au loc până pe data de 27 aprilie 2015. De menționat că până pe 10 aprilie există şi o ofertă early-bird care aduce reduceri de preț magazinelor online pretendente. Detalii şi înscrieri pe www.gpec.ro, secțiunea Competiția Magazinelor Online.

Informații detaliate despre toate acțiunile GPeC regăsiți pe website-ul evenimentului la www.GPeC.ro.

GPeC 2015 este un eveniment powered by FAN Courier

Sustinut de: ContentSpeed, DPD Romania, Garanti Bank, Microsoft Romania, New Black, NewsMAN, Orange Romania, Retargeting, SameDay Courier, Visa Romania, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel Partner: Paravion.ro

Radioul official: Kiss FM

Cu sprijinul: 2Parale, Advanced Ideas, AgileMedia, Alin Dobrin Photo Graphics, EasyHost, Ecompedia, enRose, Euroweb, Marketizator, Saveur, Silkweb, TeaForte, Trusted, WebDigital, ZeList Monitor

Parteneri Media: (AD)Hugger, Agora, Akcees, ANIS, ARIES, Business Days, Business Review, Business Woman, Business24, Cariere, ComunicateDeAfaceri, ComunicateDePresa.ro, Femei in Afaceri, Hotnews, IQads, Lumea SEO PPC, Romania Pozitiva, ShopMania, Smark, SoftBinator, SoftLead, Startups.ro, TechCafe, Ziare.com

Bloggeri parteneri GPeC: Alin Vlad / Anca DumaAndra ZahariaAuras Mihai GeambasuBlogatu.roCarmen AlbisteanuChinezuElena CiricGeorge Hari PopescuiYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian BredaRaluca PopaSabina CornovacSorin Rusi 

GPeC 2015 - De 10 ani scriem impreună Istoria Comerțului Electronic Românesc

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Dezvoltatorii amenințărilor GandCrab se pregătesc să închidă afacerea. Bitdefender oferă al patrulea decriptor gratuit victimelor

Amenințarea ransomware cu cea mai mare cotă de piață din lume, de peste 50%, primește o nouă lovitură prin colaborarea solidă dintre autorități și industria de securitate informatică.

Citește tot arrow_forward

România, cea mai afectată țară din lume de amenințarea informatică a momentului

Scranos sustrage toate parolele și informațiile bancare ale victimelor și le compromite activitatea pe rețelele de socializare

Citește tot arrow_forward

SAP lansează 10 funcționalități noi de Experience Management (XM)

La trei luni de la finalizarea achiziției companiei Qualtrics, SAP lansează zece funcționalități noi, care combină datele referitoare la experiență (X-data) cu cele operaționale (O-data), pentru măsurarea și îmbunătățirea celor patru piloni cheie în experiențele de business: client, angajat, produs și brand. Introducerea acestui sistem stabilește un nou standard î...

Citește tot arrow_forward