Turbulențe în soluțiile HR ale companiei Lufthansa

14 iunie 2018

Cu peste 130.000 de angajați și cu o cifră de afaceri de peste 36 de miliarde de euro în 2017, Lufthansa a ajuns la concluzia că cele peste 50 de soluții diferite folosite la nivelul grupului pentru a gestiona activitatea și rezultatele resurselor umane nu sunt integrate din punctul de vedere al datelor operate.

Turbulențe în soluțiile HR ale companiei Lufthansa

Așadar, acum 4 ani, s-a decis la nivelul companiei actualizarea soluțiilor software HR prin alegerea unei singure tehnologii care să poată răspunde nevoilor din întreaga organizație, inclusiv în ceea ce înseamnă managementul talentelor, funcție operată până la acel moment prin SAP pentru aproximativ 10.000 de utilizatori.

Din păcate, în cadrul proiectului au apărut probleme ce nu au fost previzionate anterior. În primul rând, fiecare companie a configurat în mod propriu datele specifice departamentului de resurse umane, fapt ce a îngreunat integrarea cu soluția de management a talentelor. Mai mult decât atât, nivelele de execuție aveau alocate seturi de date slab sau deloc standardizate în raport cu tot ceea ce însemna complexitatea lor, fapt ce a scăzut scalabilitatea proiectului de la 10.000 de utilizatori la 200.

Soluția generală însemna migrarea datelor către același provider, în cloud, opțiunea de bază rămânând SAP SuccessFactors, ce permitea utilizarea aplicației simultan, a peste 130.000 de utilizatori.

2 proiecte-pilot

Pentru a verifica scenarii multiple, Lufthansa a ales implementarea proiectelor de migrare a datelor în biroul central din Germania și în cel din Polonia, alese datorită modului în care erau structurate deja și integrate datele în SAP SuccessFactors. În loc să digitalizeze tot procesul dedicat managementului resurselor umane, Lufthansa se îndrepta spre replicarea unui sistem HR deja folosit în companie.

Analiză de business și optimizare

În timp ce avea loc migrarea datelor, în cadrul companiei specialiștii regândeau în mod optim procesele de business și optimizau fluxurile de lucru între angajați, încercând o simplificare a acestora, care să ducă spre minimalizarea complexității aplicației prin reducerea funcționalităților tehnice. 

În acest fel, echipa a aflat faptul că sunt doar câteva procese și activități administrative care au mereu impact asupra angajatului, iar acestea sunt date de învățare, dezvoltare, motivare, analiza performanțelor și schimbările poziției, respectiv demisii.

Cele mai importante concluzii:

  • Standardizarea, pe cât de mult posibil, a activităților specifice companiei și industriei
  • Crearea unei cerințe exacte, clare, la obiect înainte de achiziționarea și implementarea uneia
  • Previzionarea timpilor extra, care pot aduce întârzieri și costuri suplimentare
  • Capacitatea de a alege acele date care sunt utile cu adevărat și care determină activitatea companiei
  • Complexitatea unei aplicații software poate ajuta un număr mare de utilizatori, dar îi și poate “speria”, oferindu-le alternativa de a cere ajutor unui coleg, ceea ce va îngreuna exagerat de mult sarcinile pe care acesta deja le deține în companie
  • Inovația nu este un proces punctual, ci o stare continuă
  • Personalizarea unei aplicații în funcție de nevoi și de industria de apartenență poate fi o capcană uriașă pentru orice tip de companie, în special pentru cele mari și foarte mari.
Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Digitalizarea elimină munca repetitivă din cadrul companiei Clini-Lab cu până la 80%

Principalele diferențe pe care le aduce digitalizarea în comparație cu procesele clasice de management sunt, în primul rând, legate de eficiență și o disponibilitate mult mai bună a informației, atât pentru manageri, cât și pentru angajați.Digitalizarea aduce beneficii care se văd în zona operațională, prin introducerea unor fluxuri clare și control...

Citește tot arrow_forward

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește tot arrow_forward

Zitec oferă acces gratuit la Mirro, soluția sa de creștere a performanței echipei

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, recunoscut ca unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, anunță că le va oferi companiilor doritoare, timp de trei luni, acces gratuit la aplicația Mirro, prima soluție completă de performance management din țară. În contextul în care din ce în ce mai mulți angajați sunt nevoiți s...

Citește tot arrow_forward