Înțelege înainte de a decide!

07 Apr 2022

Procesul de implementare al unui sistem de tip ERP este o provocare majoră pentru orice organizație.

Înțelege înainte de a decide!

La Elastoffice știm de mult timp că cea mai importantă dimensiune a implementării unui ERP este aceea a transformării profunde a organizației tale.
Lucrurile care pot merge prost în procesul de implementare al unui ERP sunt mult mai multe decât cele pozitive, la care te aștepți. Tocmai pentru a atinge obiectivele propuse și a evalua la final tot procesul ca fiind pozitiv, pentru a minimiza riscurile și a elimina frustrările, NU lua decizia de achizițe a unui ERP doar plătind o ”cutie” ce conține descrieri optimiste ale modulelor, licențele de utilizare și ghidurile acestora.
NU vei obține rezultatele așteptate dacă nu ai realizat, înainte de decizia de achiziție a sistemului ERP, o analiză clară a nevoilor tale, care să se fi soldat cu un document de tip ”caiet de sarcini”.

În acest ”caiet de sarcini” trebuie să ai o descriere în amănunțime a următoarelor:
- a modulelor/componentelor de care ai nevoie
- a funcționalităților fiecăruia dintre modulele/componentele de care ai nevoie- pentru diverse industrii apar notabile diferențe
- a modului în care aceste module/componente trebuie interconectate pentru administrarea eficientă a proceselor interne foarte specifice din organizația ta
- a resurselor umane interne de care dispui și disponibilitatea acestora privind procesul de transformare pe care organizația îl va experimenta odată cu implementarea sistemului ERP
- a capacității de administrare a procesului implementării prin coordonarea acestuia de către un manager de proiect, fie intern sau resursă externă
Pe baza acestui minim set de cerințe ajungi la momentul la care poți compara ofertele din piață privind sistemul ERP de care ai nevoie.

În această fază vei putea analiza ofertele de implementare, care ar trebuie să fie astfel configurate:
- costul estimat total al proiectului (înțeles la momentul actual descris de ”caietul de sarcini”)
- un calendar realist de derulare a întregului proces de livrare
- etapizarea livrării modulelor (calendar specific al set-up și training)
- costul implementării fiecărui modul în parte (set-up și training)
- calendar de plăți pentru taxa de utilizare (recomandăm accesarea serviciului pe bază de abonament, ca SaaS)
- costul modificărilor și/sau adaptărilor care vor deveni necesare odată cu utilizarea în organizație a noului sistem ERP.


Nu știu dacă e valabil pentru alții.
Dar pentru Elastoffice, ceea ce am descris mai sus sunt premisele de bază pentru a atinge primul nostru deziderat în relația cu organizația ta: să nu ne încurcăm unii pe alții.
După ce înțelegem cu toții aceste elemente și suntem de acord să ne derulăm relația în acești parametrii, suntem convinși de faptul că întregul proces de implementare a rabarburaERP în organizația ta va fi un succes.
Pentru că rabarburaERP este singurul ERP cu ADNorganic.

Dr. Sociolog Mircea Munteanu  - CSO Elastoffice s.r.l.

Elastoffice Romania a dezvoltat si comercializeaza rabarburaERP, sistemul ERP pentru IMM-uri, incepand cu 250 EUR / luna!

Un sistem cu adevărat integrat, creat în Romania: CRM, Vanzari, Achizitii, HRM, DMS, MRP, Contabilitate, Stocuri si multe alte module. Peste 220. 

Creat pe o platformă de tip ”open-source”. Ceea ce definește rabarburaERP ca fiind: un serviciu adaptabil permanent la cerințele de orice tip ce apar de la clienți, un serviciu utilizabil fără costuri de licențiere ”third-part”, un serviciu livrat în ”cloud” în condiții de maximă securitare și stabilitate. Astfel rabarburaERP este singurul ERP cu ADNorganic!.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

5 activități din construcții care pot fi optimizate cu ajutorul aplicațiilor software potrivite

În industria construcțiilor, companiile se confruntă cu diverse provocări legate de eficiența proceselor și gestionarea proiectelor. Aplicațiile software enterprise pot juca un rol esențial în abordarea acestor provocări, oferind...

Citește articolul
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul