Top 7 aplicații software pentru Rețele de clinici medicale și spitale

23 Jun 2023

În ultimii ani, clinicile și spitalele au investit tot mai mult în asigurarea confortului pacienților, inclusiv prin alegerea aplicațiilor software care să crească nivelul de eficiență, dar și de satisfacție.

Top 7 aplicații software pentru Rețele de clinici medicale și spitale

Indiferent dacă este vorba despre o clinică stomatologică, un cabinet de medicină de familie, un laborator medical, un spital sau o rețea amplă de clinici și spitale, aplicațiile software dedicate fiecăruia dintre acestea pot rezolva un set important de provocări.

Iată care sunt cele mai importante tipuri de soluții software pe care este necesar să le aibă orice tip de punct medical:

1. Software pentru programări medicale

Modulele sau aplicațiile software care permit preluarea și gestionarea calendarului de programări sunt extrem de utile atât medicilor, cât și pacienților. În cazul medicilor, acestea ajută la creșterea eficienței, la organizarea agendei medicale, la măsurarea gradului de încărcare.

Pentru pacienți, accesul la un sistem de programări online încurajează atenția la sănătate și crește flexibilitatea de comunicare (nu mai este nevoie de apeluri în call centere, ci doar acces la opțiunea de a vizualiza intervalele orare disponibile și medicii alocați). Mai mult decât atât, conform Business Software.com, 97% dintre pacienți se declară nemulțumiți dacă sunt nevoiți să aștepte în cazul decalării programărilor. Cu ajutorul unei soluții software, riscurile neîncadării în timp sunt mai mici.

2. Dosarul medical al pacientului

Soluțiile software cu ajutorul cărora este gestionat dosarul medical al pacientului oferă acces la întreaga suită de documente ce constituie istoricul medical: analize, diagnostice, tratamente, putând fi distribuite și partajate cu medicii selectați, astfel încât datele medicale să poată fi interpretate în mod sigur și eficient de cadre specializate.

3. Analize online

Accesarea rezultatelor analizelor online este una dintre cele mai importante cerute beneficii administrative ale pacienților, așadar ar trebui să se afle în topul investițiilor clinicilor și spitalelor medicale.

4. Managementul documentelor

În medie, fiecare pacient are nevoie de 10-13 pagini de documente alocate fie pentru introducerea în sistem, cât și pentru completarea acordului de prelucrare a datelor personale (acord GDPR) sau pentru menționarea afecțiunilor sau problemele medicale anterioare.

Aplicația software de management a documentelor rezolvă facil și eficient procesul de completare a datelor, precum și:

5. Semnătură electronică

Semnarea acordurilor și consimțămintelor trebuie să fie o activitate rapidă, eficientă și prietenoasă cu pacienții. De aceea, clinicile și spitalele medicale trebuie să dețină semnătură electronică.

6. Software pentru gestionarea personalului medical

Managementul resurselor umane din clinici și spitale este o activitate esențială, iar ea poate să devină mai ușoară cu ajutorul aplicațiilor software sau modulelor de HR (resurse umane). Este recomandată în special unităților medicale cu peste 10 angajați și include: salarizare, pontaj, managementul concediilor, gestiunea turelor de lucru.

7. Telemedicină 

Soluțiile de telemedicină au înregistrat creșteri semnificative în pandemie și în perioada imediat următoare. Acestea asigură posibilitatea ca medicii să planifice și să efectueze sesiuni de consiliere virtuale, oferind servicii de îndrumare, second opinion și analiză a dosarelor medicale în timp real.

Ai nevoie de o aplicație software dedicată clinicii sau spitalului tău? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail cu cerința ta pe adresa [email protected]

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

5 activități din construcții care pot fi optimizate cu ajutorul aplicațiilor software potrivite

În industria construcțiilor, companiile se confruntă cu diverse provocări legate de eficiența proceselor și gestionarea proiectelor. Aplicațiile software enterprise pot juca un rol esențial în abordarea acestor provocări, oferind...

Citește articolul
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Digitalizare IMM Nord-Vest: Află secretul unui proiect tehnic de succes!

Agenţia de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest a lansat un demers de consolidare a culturii digitale în mediul de afaceri! 

Citește articolul